Кредо "Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра. Конфуцій"

Засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів з теми "Досвід та перспективи розвитку інклюзивної освіти".

Тематика засідань методичного об`єднання вчителів початкових класів


на 2023-2024 навчальний рік

Засідання 1

Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти

1. Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2022/2023 навчальний рік.

2. Актуальний діалог.

· Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи.

· Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.

3. Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення.

4. Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2022-2023 навчальному році;

5. Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.

6. Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.

· Практична робота.Складання портрета сучасного педагога.

7. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2023-2024 н.р.

Засідання 2

Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь

1. Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти.Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.

2. Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.

3. Карусель інновацій.Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання:

4. Презентаціяконспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.

Засідання 3

Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи.Математична освітня галузь

1. Тренінг.Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.

2. Інтеграція у навчанні молодших школярів математики.

3. Аукціонметодичнихідей.Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики.

4. Вивчення математичних понять і закономірностей у проектній діяльності.

5. Педагогічна технологіяSTEMяк засіб реформування освітньої системи України.

6. Групові методи роботи на уроках у початковій школі.

7. Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.

Практикум.Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок».

Засідання 4

Тема. Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь

1. Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших школярів.

2. Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.

3. Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках природознавства.

4. Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів.

5. Аукціон методичних ідей.Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства.

6. Творчі проекти – засіб виховання соціально активної особистості.

7. Створення дидактичної картотеки.Екологічні проекти.

8. Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі.

Засідання 5

Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік

1. Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.

2. Виставка «Творчі сходинки».Досягнення членів ШМО.

3. Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.

4. Педагогічний тренінг«Сходинки успіху в роботі вчителя».

Завдання для самоосвітньої роботи:

1. Знати основні положення Концепції «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;

2. Опрацювати посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017;

3. Ознайомитися з наказом МОН України №137 від 13.02.2018 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи»;

4. Опрацювати наказ МОН України №283 від 23.03.2018 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»;

5. Опрацювати Лист МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів таорганізації освітнього процесу у2018-2019 н. р.»

6. Опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016р. (стосується 2-4 класів);

7. Ознайомитися з Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;

8. Ознайомитись з публікаціями на порталі «Нова українська школа»:

· Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів

· Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні

9. Взяти до уваги Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти від 05.02.2018р. №2.5-281 «Роз´яснення щодо тривалості уроку в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента учителя»;

10. Взяти до уваги матеріали статей про інклюзивну освіту на сайтах «Освіторія. Медіа», «НУШ», «На Урок» тощо:

· https://osvitoria.media/experience/sim-pryjomiv-yaki-dopomozhut-vchytelyu-inklyuzyvnogo-klasu/

· http://nus.org.ua/articles/kilka-neochevydnyh-tez-pro-inklyuzyvnu-osvitu/

· https://naurok.com.ua/post/karta-empati-vchimosya-rozumiti-ditey-z-osoblivimi-potrebami

· https://naurok.com.ua/post/gotuetes-do-roboti-v-inklyuzivnomu-klasi-dekilka-porad-dlya-vas

· https://naurok.com.ua/post/12-praktichnih-idey-z-organizaci-roboti-v-inklyuzivnomu-klasi

· https://naurok.com.ua/post/12-porad-yaki-dopomozhut-vchitelyu-pidgotuvatis-do-roboti-v-inklyuzivnomu-klasi

11. Опановувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах;

12. Взяти до уваги поради для вчителя «Управління часом»:

https://naurok.com.ua/post/sekreti-upravlinnya-chasom-dlya-vchitelya

https://naurok.com.ua/post/zvichki-yaki-zavazhayut-uchitelevi-lyubiti-svoyu-robotu

Кiлькiсть переглядiв: 2083

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.